Ретчет або ланцюгова вантажна стяжка – це пристрої, якими натягують ланцюги, що використовуються для обв'язування вантажу та фіксації його на транспортній платформі. Сфера застосування - в основному надважкі вантажі, найчастіше ретчет застосовують для кріплення спецтехніки аж до танків на тралах або залізничних платформах. Талреп ланцюговий з храповим механізмом (ретчет) - це механізм для натягу ланцюгів, що використовуються для обв'язування вантажу на тралі. Незалежно від використаного натяжного механізму всі ланцюгові стяжки вантажу влаштовані так, щоб з ними можна було працювати однією рукою. У стандартному виконанні храповий ретчет комплектуються гаками під ланцюговий калібр. Ретчети створені з розрахунком на осьове лінійне зусилля і, отже, не можуть бути піддані бічному навантаженню та використовуватися для підйому вантажів. Тому вибираючи ланцюговий ретчет, необхідно враховувати як потужність навантаження, і діаметр ланцюга. Талреп ланцюговий з храповим механізмом (ретчет) має перемикач напрямку обертання, оснащений гаками, що вкорочують. Запас натягу приблизно 150 мм. При комплектації цього талрепа (ретчета) ланцюговими стропами, є можливість використовувати цей талреп (ретчет) як натяжний пристрій при кріпленні важких вантажів для транспортування автомобільним, морським, залізничним та іншими видами транспорту. Цей ланцюговий талреп (ретчет) особливо зручний при кріпленні автомобільної, дорожньої та іншої спеціальної техніки. Вибираючи ретчет, варто врахувати: через особливості конструкції, ланцюгову стяжку не можна використовувати для підйому вантажу: ці пристрої не розраховані на бічне навантаження (призначені тільки для осьової). має значення як потужність навантаження, а й калібр (діаметр) ланцюга. Який залежить від вантажопідйомності і від класу сталі в ланцюговому ретчете. Загальне правило: вище клас сталі - нижче за калібр (і вага) ланцюга.